Stöd till barn och unga

Nära Cancer är ett webbstöd för unga som står nära någon som har cancer, eller som har förlorat någon i sjukdomen. Verksamheten drivs av Region Örebro län och Regionalt cancercentrum Mellansverige.

Publicerad 14 november 2023

uppdaterad 30 april 2024

nära cancer

Nära Cancer har utvecklats för att skapa trygghet genom gemenskap och kunskap för unga som står nära någon som har cancer, eller som förlorat någon i sjukdomen.

Nära Cancer används av unga närstående i hela Sverige. Det är ingen vinstdrivande verksamhet. Webbstödet har förverkligats med ekonomiskt stöd från Regionalt cancercentrum Mellansverige och drivs från Onkologiska kliniken i Örebro.

"På Nära Cancer vill vi att alla unga som står nära någon som har cancer ska hitta den information som just de vill ha och förstår. Av alla tankar bakom Nära Cancer, skulle vi särskilt vilja lyfta fram vår tro på alla människors förmåga att hjälpa och stötta varandra.Vi hoppas att ni kommer finna kraft och inspiration på forumet och komma tillbaka till Nära Cancer så ofta ni behöver.

Varma hälsningar, Katrin och Johanna, grundare av Nära Cancer"

www.naracancer.se